نردبان امید

نردبان امیدme88.loxblog.com

 آزادسازی خرمشهر فتح خرمشهر

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

 شاید کمتر کسی بداند که خواستگاه گردان یکم تکاوران دریایی در بوشهر بوده و این دلاوران به فرماندهی ناخدا هوشنگ صمدی با توان 600 نیروی رزمی ورزیده و آماده از بوشهر به سوی خرمشهر اعزام می شوند.

نبردی نابرابر با دشمنی که توان 10.000 نیروی رزمی در قالب 2 لشکر زرهی و 5 لشکر مکانیزه  دارد، ساده بگویم انسان در مقابل تانک، زمانی که ارتش متجاوز بعث قصد تجاوز به خاک کشور شیران را می کند و بر اساس برنامه ریزی های خود مقرر بود روز اول جنگ در خرمشهر و بعد از آن اهواز و روز هفتم در تهران باشد و صدام سخنرانی کند، با سدی نفوذ ناپذیر به نام تکاوران دریایی روبرو گردید، سدی که تمامی معادلات جنگی دشمن را بهم زد و 34 روز آنها را پشت دروازه های شهر خرمشهر زمین گیر نمود.

بر کسی رشادت های نیروهای مردمی و جوانان سپاه خرمشهر پوشیده نیست و آنها نیز دوشا دوش تکاوران دریایی مقاومت کردند و با دل و جان جنگیدند، اما آنچه هنوز برای مردم نمایان نیست رشادتهای جانانه این دلیر مردان یعنی تکاوران دریایی بوشهر است.

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

از نگاه نظامی میتوان یک تکاور را با ده نیروی نظامی برابر دانست چرا که تکاوران دریایی دوره های تخصصی و رزمی خاصی نظیر؛ جنگ های پارتیزانی - غواصی - چتر بازی - جنگ در گوهستان - عملیات آبی خاکی و دها دوره های طاقت فرسا را می بینند و بر همین اساس در محاسبات نظامی هر یک را برابر ده سرباز عادی محاسبه می کنند ولی هر طور گردان 600 نفری تکاوران دریایی بوشهر را محاسبه کنیم باز هم در برابر 10.000 نفر نیروی رزمی و مکانیزه دشمن نابرابر است و تنها نیروی عشق به وطن و دفاع از تمامیت ارضی کشور باعث شد که این دلاوران دریادل با دل و جان مقاومت کنند.

جنگ و نبرد در خرمشهر 34 روز بطول انجامید و تکاوران به گروه های کوچک تقسیم شدند و در سطح شهر جنگ پارتیزانی را که تخصص ویژه آنهاست را ادامه دادند و خسارات زیادی به ماشین جنگی دشمن وارد کردند.

ثمره مقاومت 34 روزه و نبرد جانانه تکاوران دریایی بوشهر به فرماندهی ناخدا صمدی نثار 103 شهید و 250 جانباز به میهن عزیزمان بود.

در این مقاومت 34 روزه امیر دریادار حبیب الله سیاری (فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش) نیز بعنوان تکاور دریایی حضور داشتند که در طی این نبرد مجروح می گردنند.

تکاوران دریایی بوشهر، مدافعان فراموش شده خرمشهر

درود می فرستیم به روح شهدای تکاوران دریایی و آرزوی سلامتی برای جانبازان و عمر با عزت برای یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان خرمشهر، نباید چشم ها را بر واقعیت ها ببندیم و باید نسل آینده بداند امنیت و آسایش کشور را مدیون دلاور مردی سربازان و جوانان این مرز و بوم هستیم.
 
تقدیم به روح شهدا و مدافعان خرمشهر 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

ایشان  خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.

فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.

ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با کسب 24میلیو رای از مجموع بیش از 40 میلیون رای مأخوذه به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد

 

حسن روحانی تبریک

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , me88.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com